Goederenliften
Elektrische goederenliften (verboden voor personen, alléén te gebruiken door bevoegde of voorgelichte personen) voor vervoer van o.a.: rolkarren, rolcontainers, pallets, dozen, meubels, etc.
De elektrische goederenliften zijn leverbaar met hefvermogens van 250 tot 2.000 kg. Afwijkende hefvermogens en cabine- en schachtafmetingen zijn zonder meer mogelijk door eigen fabricage.
Lakeman Liften heeft 3 series:
- De LML-GO-CON-S-serie, elektrische container/goederenliften met plaatstalen schacht,
enkelvleugelige draaideuren en hefvermogens van
250 tot 1.000 kg. Voor vervoer en opslag van rolkarren, rolcontainers, europallets, etc.
- De LML-GO-PAL-S-serie, elektrische pallet/goederenliften met stalen schacht, dubbelvleugelige draaideuren en hefvermogens van 500 tot 2.000 kg. Voor vervoer en opslag van rolkarren, rolcontainers, europallets, blokpallets, meubels, etc.
- De LML-GO-PAL-B-serie, elektrische pallet/goederenliften in bouwkundige schacht met dubbelvleugelige draaideuren en hefvermogens van 500 tot 2.000 kg. Voor vervoer en opslag van rolkarren, rolcontainers, europallets, blokpallets, meubels, etc.
Alle liften voldoen aan de eisen van de Richtlijn Machines en worden afgeleverd met een CE-type Certificaat. Goederenliften hebben geen keuringsverplichting behalve in enkele grote gemeentes. Indien gewenst kan de liftinstallatie worden gekeurd door het Liftinstituut.
Onderhoud en reparatie wordt uitgevoerd door de eigen servicedienst. Onderhoudsabonnementen zijn mogelijk op basis van een eenvoudig, uitgebreid of garantiecontract, met de mogelijkheid van 10 jaar garantie.
Bouwkundige voordelen:
- Machinekamerloos, geen liftput, geen schachtkop.
- Geen schachtwanden noodzakelijk. De liftinstallatie heeft een op zichzelf staande plaatstalen schachtconstructie waarbij alle verticale krachten via de stalen schachtconstructie op de (put)vloer worden overgebracht. Ook een bouwkundige schacht is mogelijk toe te passen.
- Tegenover liggende cabine- en schachttoegangen zijn mogelijk
- Afwijkende hefvermogens en cabine- en schachtafmetingen zijn mogelijk door eigen fabricage.
Gebruikers/eigenaars voordelen
- Engineering, fabricage, montage, service en onderhoud door eigen vast personeel.
- Door eigen engineering is inbreng van wensen in de maatuitvoering van de liftinstallatie / cabine mogelijk.
- Toegepaste onderdelen zijn van Nederlandse en Duitse leveranciers, van hoogwaardige kwaliteit, vrij in de handel verkrijgbaar en zonder service tool in het Nederlands te programmeren.
- Lage onderhoudskosten.
- Mogelijkheid tot 10 jaar garantie.
SAMENSTELLING
Besturing
De besturing wordt gemonteerd in de geïntegreerde machinekamer boven in de schacht. De relaisbesturing is eenvoudig opgebouwd en alle onderdelen zijn vrij in de handel verkrijgbaar. De besturing heeft uitbreidingsmogelijkheden voor: personenbegeleiding, overnamebesturing, overlast, alarm- en storingsmelding, buitendienstschakeling etc.
Aandrijving
De aandrijving wordt verzorgd door een elektromotor met vertragingskast (fabr. Bege) en kettingwiel. De aandrijving wordt geplaatst op het machineframe boven in de schacht.
Schachtconstructie
De schachtconstructie is een eigen ontwikkeling van Lakeman Liften en wordt in eigen huis gefabriceerd. De gesloten schacht bestaat uit een op zichzelf staande plaatstalen schachtconstructie die door de fabrikant/leverancier wordt geplaatst. De schacht bestaat uit modules opgebouwd uit enkelwandig gezette staalplaat en verstevigingprofielen. De schachtconstructie wordt dragend op de (put)vloer geplaatst. Als alternatief kan ook door de bouwkundige aannemer een bouwkundige schachtconstructie worden gebouwd. Naast de meest voorkomende cabine- en schachtafmetingen kan elke andere cabine en/of schachtafmeting gemaakt en geleverd worden, eventueel aangepast aan de bouwkundige mogelijkheden.
Geleiding
De geleidingsconstructie voor de cabine bestaat uit met geleiders welke binnen de schachtconstructie worden geplaatst.
Cabine
De cabine is een eigen ontwikkeling van Lakeman Liften en wordt in eigen huis gefabriceerd. De cabine kan worden uitgevoerd met tegenoverliggende toegangen. De wanden van de cabine zijn opgebouwd uit gezet elektrolytisch verzinkt plaatstaal, behandeld met grondverf RAL 7032. De vloer van de cabine is vervaardigd van een tranenplaat. De cabine heeft géén plafond. Overige uitvoeringsmogelijkheden: vloer en wanden uitgevoerd in roestvast staal, stootlijsten, bediening in de cabine voor personenbegeleiding van goederen.
Schachtdeuren
Handbedienbare enkel- of dubbelvleugelige draaideuren (fabr. Vicini). De deurpanelen zijn standaard uitgevoerd in plaatstaal en behandeld met grijze grondverf RAL-7032. De kozijnen zijn standaard uitgevoerd in plaatstaal en behandeld met grijze grondverf RAL-7032. Het drukknoptableau wordt gemonteerd in de kozijnstijl. Overige uitvoeringsmogelijkheden: muurkopomvattende kozijnen, kozijnen bekleed met of volledig uitgevoerd in roestvast staal, automatische deuropeners, etc.
Drukknoptableaus
De drukknoptableaus (fabr. Schaefer) worden gemonteerd in de zijstijlen van de schachtdeurkozijnen. Standaard uitgevoerd met rvs dekplaat en rvs drukknoppen. Overige uitvoeringsmogelijkheden: drukknopbediening in de cabine, grootvlak drukknoppen, vandaalbestendige drukknoppen, sensordrukknoppen, sleutelbediening, codebediening, digitale standaanduiding, etc.
Oppervlaktebehandeling
Alle overige metalen delen worden ontvet en behandeld met een grijze primer RAL-7032. Cabine en schachtconstructie kunnen in afwijkende RAL-kleur worden geleverd.
Terug - Print
|