Hydraulische liften

Goederen- en personenliften voor vervoer van o.a.: personen, rolstoelgebruikers, brancards, ziekenhuisbedden, goederen, rolcontainers, pallets, etc. De hydraulische rugzakliften zijn leverbaar met hefvermogens van 180 tot 1.800 kg. Afwijkende hefvermogens en cabine- en schachtafmetingen zijn zonder meer mogelijk door eigen fabricage.

Lakeman Liften heeft 4 series:

  • De LML-HYD-COMPACT-serie, hefvermogens van 180 t/m 400 kg.
    Hydraulische liften speciaal voor bouwkundige situaties met geringe schachtafmetingen.
  • De LML-HYD-USD/STD-serie, hefvermogens van 300 t/m 1.800 kg.
    Hydraulische liften speciaal voor bouwkundige situaties met geringe of geen liftput en beperkte schachtkophoogte.
  • De LML-HYD-GO-VRACHT-serie, hefvermogens van 750 t/m 1.800 kg.
    Hydraulische liften speciaal voor vervoer van goederen en personen uitgevoerd met vergroot vloeroppervlak van de cabine.
  • De LML-HYD-HEAVY-VRACHT-serie, hefvermogens van 2.000 t/m 5.000 kg.
    Hydraulische liften speciaal voor vervoer van grote en zware goederen en personen.

Alle Hydraulische liften voldoen aan de eisen van de Richtlijn Liften en worden afgeleverd met een CE-type Certificaat en Certificaat van Goedkeuring volgens NEN-EN 81-2, afgegeven door het Liftinstituut.

Onderhoud en reparatie wordt uitgevoerd door de eigen servicedienst. Onderhoudsabonnementen zijn mogelijk op basis van een eenvoudig, uitgebreid of garantiecontract, met de mogelijkheid van 10 jaar garantie.

Bouwkundige voordelen

  • Afhankelijk van het type: zonder liftput, zonder dak opbouw, machinekamerloos
  • Besturingskast ook los van de schacht te plaatsen i.v.m. bijv. esthetische inpassing, weersinvloeden of afscherming tegen vandalisme.
  • De schachtwanden kunnen van een lichte constructie zijn, omdat alle verticale krachten via de speciaal ontwikkelde kolomconstructie op de putvloer worden overgebracht.
  • Tegenoverliggende en/of haakse cabine- en schachttoegangen zijn mogelijk
  • Afwijkende hefvermogens en cabine- en schachtafmetingen zijn mogelijk door eigen fabricage.

Gebruikers/eigenaars voordelen

  • Engineering, fabricage, montage, service en onderhoud door eigen vast personeel.
  • Door eigen productie is inbreng van wensen in de maatuitvoering en esthetische afwerking van de liftinstallatie / cabine mogelijk.
  • Toegepaste onderdelen zijn van Duitse en Zwitserse leveranciers, van hoogwaardige kwaliteit, vrij in de handel verkrijgbaar en zonder service tool in het Nederlands te programmeren.
  • Lage onderhoudskosten.
  • Mogelijkheid tot 10 jaar garantie.

SAMENSTELLING

Besturing
De besturing wordt gemonteerd in een bouwkundige kast of in een plaatstalen kast geïntegreerd in de schachtwand naast de schachtdeur.
De bouwkundige machinekamerkast kan ook los van de schacht worden geplaatst i.v.m. bijv. esthetische inpassing, weersinvloeden of afscherming tegen vandalisme. De microprocessor besturing (fabr. Böhnke) is vrij in de handel verkrijgbaar en zonder service tool in de Nederlandse taal te programmeren. De besturing heeft uitbreidingsmogelijkheden voor: remote control, evacuatieschakeling, brandweerlift conform NEN-EN 81-72,
alarm- en storingsmelding, buitendienstschakeling, etc.

Aandrijving
De aandrijving wordt verzorgd door een hydraulische aggregaat met digitaal geregeld stuurblok en een hydraulische cilinder (fabr. Bucher).
De cabine met kooiframe is over de omleidschijf met staaldraden opgehangen.

Geleiding
De geleidingsconstructie is een eigen ontwikkeling van Lakeman Liften en wordt in eigen huis gefabriceerd. De geleidingsconstructie bestaat uit een zelfdragende kolomconstructie met geleiders en wordt d.m.v. instelbare consoles aan muurankerrails aan één zijde naast of achter de cabine tegen de schachtwand gemonteerd. De fundatie wordt dragend op de putbodem geplaatst. Alle verticale krachten worden via de kolom op de putvloer overgebracht.

Schachtconstructie
De bouwkundige schachtconstructie die gewoonlijk door derden overeenkomstig maatvoering van Lakeman Liften wordt gemaakt kan ook worden vervaardigd als staalconstructie, afgewerkt met glaspanelen en dergelijke. Doordat een zelfdragende kolomconstructie
wordt toegepast, is verankering aan de liftschachtwand slechts om de circa 3,5 m. benodigd. Bouwkundig voordeel is dat alléén verankering aan de vloervelden / doorbraken benodigd is waardoor schachtwanden van lichte constructie of glaspanelen kunnen worden toegepast.

Naast de meest voorkomende cabine- en schachtafmetingen kan elke andere cabine en/of schachtafmeting gemaakt en geleverd worden, eventueel aangepast aan de bouwkundige mogelijkheden: Dit laatste geldt ook voor de putdiepte en de schachtkophoogte in bestaande
gebouwen.

Cabine
De cabine is een eigen ontwikkeling van Lakeman Liften en wordt in eigen huis gefabriceerd. De cabine kan worden uitgevoerd met tegenoverliggende en/of haakse toegangen. De wanden van de cabine zijn opgebouwd uit gezette plaatstalen panelen inwendig bekleed met kunststof (keuze uit 3 standaard kleuren) en voorzien van een rvs plintprofiel en uitwendig voorzien van trilling - en geluiddempend materiaal. De vloer en het dak van de cabine zijn vervaardigd van plaatstaal. Het plafond is wit afgewerkt en uitgevoerd met halogeenspots. De cabinevloer is bekleed met colovinyl. De dagkanten van de cabinetoegang zijn uitgevoerd in gezette rvs plaat. De bediening in de cabine is uitgevoerd met een rvs lamel (fabr. Schaefer) over de volledige cabinehoogte en voorzien van rvs drukknoppen: voor de etages, deur open en dicht en alarmering. Verder is het bedieningslamel voorzien van een digitale stand- en richtingaanduiding, overlastsignalering en noodverlichting. Overige uitvoeringsmogelijkheden: wanden bekleed met kunststofplaat in n.t.b. kleur / motief, wanden uitgevoerd met gezette rvs panelen, wanden bezet met glas, cabinedak bezet met glas, vloer met natuursteen, vloer met roestvast/aluminium/stalen tranenplaat, aluminium of rvs leuning, stootlijsten, cabineventilator, spiegels, opklapbare zitting, verlaagd plafond, etc.

Kooi- en schachtdeuren
Afhankelijk van de maatvoering is de liftinstallatie uitgevoerd met automatische 2/4-delige centraal openende deuren of éénzijdige 2/3-delige openende telescoopdeuren (fabr. Selcom-Wittur Group). De deurpanelen zijn standaard uitgevoerd in plaatstaal en behandeld met grondverf RAL-7032. De kooideur met geregelde tandriem aandrijving wordt gemonteerd op de cabine. De schachtdeuren zijn voorzien van een plaatstalen inzetkozijn en worden gemonteerd in de bouwkundige sparingen van de schachtwand. Overige uitvoeringsmogelijkheden: lichtschermbeveiliging, brandwerend conform NEN-EN 81-58, roestvast staal bekleding, volledig uitgevoerd in roestvast staal, met glasvensters in panorama-uitvoering, volglas, etc.

Drukknoptableaus
De drukknoptableaus (fabr. Schaefer) worden gemonteerd in de cabine en in de stijlen van de schachtdeurkozijnen. Standaard uitgevoerd met rvs dekplaat en rvs drukknoppen. Overige uitvoeringsmogelijkheden: grootvlak drukknoppen, vandaalbestendige drukknoppen, sensordrukknoppen, sleutelbediening, codebediening, digitale standaanduiding, etc.

Oppervlaktebehandeling
Alle overige metalen delen worden ontvet en behandeld met een grijze primer RAL-7032. Voor schachtconstructies met glaspanelen kunnen alle staaldelen van de liftinstallatie in afwijkende RAL-kleur worden geleverd.

 

Terug - Print


 
   
www.lakeman.nl